7:54 π.μ.
0
Γεμάτη από διονυσιακό άρωμα και χρώμα είναι η ζωή του σύγχρονου Ελληνα! Αυτό αποδεικνύει πρόσφατη έρευνα που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη, στο πλαίσιο του μεταπτυχιακού προγράμματος της Αγροτικής Οικονομίας της Γεωπονικής Σχολής του ΑΠΘ, με αντικείμενο τη συμπεριφορά του σύγχρονου Ελληνα καταναλωτή απέναντι στο κρασί. Ο οίνος αναδεικνύεται σε ένα από τα δημοφιλέστερα οινοπνευματώδη, αφού η συντριπτική πλειονότητα των ερωτηθέντων και συγκεκριμένα το 91% καταναλώνει κρασί δείχνοντας παράλληλα εμπιστοσύνη στην εγχώρια παραγωγή, αφού το 64,8% των καταναλωτών προτιμά το ελληνικό κρασί, ενώ μόλις το 0,6% το εισαγόμενο.

Οσον αφορά την κατανάλωση κρασιού, το 84,1% πίνει έως και τρία ποτήρια ανά περίσταση, ενώ ένα ποσοστό της τάξης του 67,6% σταματάει στα δύο ποτήρια. Ο ερυθρός οίνος κατέχει το προβάδισμα στην προτίμηση των καταναλωτών, με ποσοστό 48%, έναντι του λευκού (36%). Επίσης η ρετσίνα καταναλώνεται περισσότερο εν συγκρίσει με το ροζέ κρασί, ενώ τα αφρώδη κρασιά έρχονται τελευταία στις προτιμήσεις των καταναλωτών.

Τον εμφιαλωμένο οίνο προτιμά μόνο το 44% των ερωτηθέντων, το 48,4% δεν έχει πρόβλημα να καταναλώνει και εμφιαλωμένο και χύμα κρασί, ενώ το 7,7% προτιμά αποκλειστικά το χύμα. Αξίζει να τονιστεί ότι η τιμή δεν φαίνεται να επηρεάζει τους λάτρεις του κρασιού, αφού το 73,1% των ερωτηθέντων υποστηρίζει ότι οι τιμές του είναι κανονικές.

Αυτά είναι τα βασικά σημεία της έρευνας που πραγματοποιήθηκε από τον μεταπτυχιακό φοιτητή Νίκο Σαπουντζή και την αναπληρώτρια καθηγήτρια του Τομέα Αγροτικής Οικονομίας της Γεωπονικής Σχολής του ΑΠΘ Ειρήνη Τζίμητρα-Καλογιάννη, η οποία ανακοινώθηκε με την ευκαιρία της συμπλήρωσης δεκαπέντε χρόνων από τη λειτουργία του προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών της Ειδίκευσης Αγροτικής Οικονομίας του ομώνυμου πανεπιστημίου.

«Αυτό που διαφαίνεται από την έρευνα είναι ότι ο ρόλος του κρασιού, από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα, έχει διαχρονική παρουσία στη ζωή του Έλληνα» λέει στην «Εspresso» ο Νίκος Σαπουντζής και προσθέτει με νόημα: «Είναι ένα ποτό που συνοδεύει όλες τις κοινωνικές εκφάνσεις του Ελληνα, ωστόσο ο καταναλωτής το προτιμά χωρίς να έχει ιδιαίτερες γνώσεις γύρω από αυτό. Για παράδειγμα, έχει δημιουργηθεί ένας μύθος σχετικά με το χύμα κρασί. Υπάρχει η πεποίθηση ότι είναι καλύτερο, ενώ στην πραγματικότητα δεν είναι».