12:05 π.μ.
0


Οι τράπεζες είναι γνωστό πως δεν ξέρουν τι να κάνουν τα κατασχεμένα αυτοκίνητα καθώς περισσότερα από 30.000 ΙΧ παραμένουν σε τελωνειακούς χώρους της Αττικής, άλλα σε κατασχεμένα κτίρια και κάποια άλλα πολύ ακριβά στα υπόγεια πάρκινγκ τους.

Σύμφωνα πάντως με στελέχη της αγοράς αυτοκινήτου τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα πραγματικά έχουν χάσει τον έλεγχο με τον αριθμό των συγκεκριμένων οχημάτων καθώς τα αρμόδια τμήματα που τα διαχειρίζεται τα αναζητά σε διάφορους αποθηκευτικούς χώρους που χρησιμοποιούν κατά καιρούς χωρίς όμως αποτέλεσμα. Ειδικότερα κάποιος ιδιοκτήτης καταστήματος εμπορίας αυτοκινήτων ο οποίος συμμετέχει σε δημοπρασίες αυτοκινήτων απέκτησε πρόσφατα κάποια κατασχεμένα οχήματα τα οποία είχαν κατασχεθεί από το 2005 αλλά μέχρι πρότινος οι υπάλληλοι της συγκεκριμένης τράπεζας αγνοούσαν την ύπαρξή τους. Παράλληλα οι τράπεζες , όπως αναφέρει χαρακτηριστικά στην «Η» ο συγκεκριμένος έμπορος ΙΧ, ετοιμάζουν μαζικές ηλεκτρονικές δημοπρασίες κατασχεμένων οχημάτων (με τουλάχιστον 200-500 ΙΧ) οι οποίες θα διεξάγονται σε 3 φάσεις. Η πρώτη φάση θα περιλαμβάνει δημοπρασίες στις οποίες θα μπορούν να συμμετέχουν μόνο οι έμποροι ώστε να μην δημιουργήσουν αθέμιτο ανταγωνισμό στην αγορά και να διατηρήσουν τις σχέσεις που έχουν με τους πολύ καλούς πελάτες τους οι οποίοι μέχρι πρότινος αγόραζαν το μεγαλύτερο μέρος των κατασχεμένων ΙΧ. Τα αυτοκίνητα που δεν επιλέγουν οι έμποροι θα περνούν στη δεύτερη φάση τα οποία θα δημοπρατούνται στους υπαλλήλους της τράπεζας, οι οποίοι όμως θα έχουν δικαίωμα να αγοράζουν έως ένα όχημα κάθε 3 χρόνια περίπου. Τέλος η τρίτη φάση, περιλαμβάνει τους ιδιώτες οι οποίοι θα μπορούν ελεύθερα να συμμετέχουν στις δημοπρασίες χτυπώντας όποιο αυτοκίνητο τους ενδιαφέρει.
Πάντως οι μόνο θιγμένοι ουσιαστικά από το άνοιγμα των δημοπρασιών κατασχεμένων αυτοκινήτων σε ιδιώτες καταναλωτές είναι μόνο οι έμποροι ΙΧ καθώς τη συγκεκριμένη στιγμή διανύουν την χειρότερη εμπορική χρονιά της καριέρας τους και επιπλέον είναι ελάχιστοι εκείνοι που διαθέτουν ρευστό ώστε να μπορέσουν να συμμετέχουν δυναμικά στις δημοπρασίες.
Παράλληλα οι τράπεζες είναι πολύ πιθανό να ευνοήσουν τους ιδιώτες καταναλωτές που θα συμμετάσχουν στις δημοπρασίες καθώς όποιος δεν έχει μετρητά θα μπορεί πολύ εύκολα με διακανονισμό να αποκτήσει το αυτοκίνητο που επιθυμεί.

Δημοπρασία Κατασχεμένων ΙΧ 18-05-2009

Εταιρεία 1η Αδεια Τιμή
Κυκλοφορίας Εκκίνησης
Chevrolet Aveo 2008 6.900
Daewoo Lanos 2003 Ανευ
Kia Sportage 2002 3.500
Mazda6 2.0 2004 7.700
Mercedes A160 2005 4.900
Mercedes CLK 200 2003 9.350
Nissan Almera 2002 2.000
Peugeot 307 2.0 2003 5.000
Chrysler PT Cruiser 2004 4.000
Peugeot 407 2007 8.400
Kia Sportage 2003 5.000
VW Golf 2002 3.850
Ford Mondeo 2002 5.600
Audi S3 2002 12.650
Jeep Cherokee Lim. 2004 12.500
Mazda RX8 2006 13.000
Peugeot 307CC 2.0 2005 10.200
Opel Corsa 2003 2.975
Mini Cooper S 2005 13.500
Porsche Boxster 2003 20.100