10:27 π.μ.
0

Οσοι προχωρήσουν με το ισχύον καθεστώς θα εισπράξουν κανονικά το ποσό που προβλέπεται .

Απόσυρση δύο «ταχυτήτων» προωθεί η κυβέρνηση, ενώ αλλαγές ετοιμάζονται και στα «πράσινα» τέλη. Σύμφωνα με ανώτερο παράγοντα του υπουργείου Οικονομικών, όσοι προχωρήσουν σε απόσυρση ΙΧ με το ισχύον καθεστώς, δηλαδή αυτά που ορίζονται στην πράξη νομοθετικού περιεχομένου που ισχύει από τις 25 Σεπτεμβρίου 2009, θα εισπράξουν κανονικά το ποσό που προβλέπεται ως κίνητρο απόσυρσης από τις εφορίες, ενώ το νέο καθεστώς που μελετάει η υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής κυρία Τίνα Μπιρμπίλη και αναμένεται να ανακοινώσει ως τις αρχές της επόμενης εβδομάδας θα ισχύσει με τη δημοσίευση στο ΦΕΚ του νέου νόμου που θα ψηφιστεί από τη Βουλή.

Αυτή τη στιγμή στις εφορίες εκκρεμούν χιλιάδες αιτήσεις πολιτών οι οποίοι, ενώ έχουν ακολουθήσει βήμα βήμα τη διαδικασία της απόσυρσης, όπωςαυτή ορίζεται στις υπουργικές αποφάσεις του πρώην υπουργού ΠΕΧΩΔΕ κ. Γ. Σουφλιά, ως σήμερα δεν έχουν εισπράξει ούτε 1 ευρώ. Στο υπουργείο Οικονομικών λένε ότι ο σχετικός κωδικός πληρωμής έχει ανοιχθεί αλλά οι εφορίες περιμένουν τις εγκυκλίους και τις υπουργικές αποφάσεις για να προχωρήσουν στις σχετικές καταβολές. Αυτό αναμένεται να συμβεί μόλις ψηφιστεί το νέο καθεστώς απόσυρσης που προωθεί η κυβέρνηση. Οπως όμως διευκρινίζεται αρμοδίως, έως ότου συμβεί αυτό ισχύει κανονικά η πράξη νομοθετικού περιεχομένου της προηγούμενης κυβέρνησης.

Ετσι, με αυτό το δεδομένο είναι σχεδόν βέβαιο ότι οι πολίτες θα σπεύσουν να αποσύρουν άρον άρον τα οχήματά τους καθώς είναι πιθανόν το νέο καθεστώς απόσυρσης που προωθεί η κυβέρνηση να μην προβλέπει ισχυρά οικονομικά κίνητρα, ειδικά για τα παλαιά οχήματα μεγάλου κυβισμού. Σήμερα, με βάση αυτά που ισχύουν αν κάποιος αποσύρει ένα όχημα ως 900 κυβικά εκατοστά θα εισπράξει από την Εφορία 500 ευρώ, για 900 κυβ. εκ. ως 1.400 κυβ. εκ. 1.000 ευρώ, για 1.400 ως 2.000 κυβ. εκ. 1.500 ευρώ, για 2.000 ως 2.400 κυβ. εκ. 1.800 ευρώ και για 2.400 κυβ. εκ. και άνω το οικονομικό κίνητρο της απόσυρσης είναι 2.200 ευρώ.

Αδιευκρίνιστο παραμένει αν οι εφορίες θα καταβάλλουν και το ποσό των 1.000 ευρώ που προβλέπεται στην περίπτωση που κάποιος αποσύρει το παλαιό του όχημα και προχωρήσει σε αγορά καινούργιου ή μεταχειρισμένου σύγχρονης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Είναι πολύ πιθανόν τα 1.000 ευρώ να μην δοθούν τελικά και να αντικατασταθούν από άλλες μορφές επιδότησης, όπως είναι για παράδειγμα οι κάρτες απεριορίστων διαδρομών για μέσα μαζικής μεταφοράς (350 ευρώ έκαστη). Αυτό συζητείται να ισχύει για την Αττική και τη Θεσσαλονίκη.

Στην περιφέρεια εκτιμάται ότι το συγκεκριμένο κίνητρο αναμένεται να εξακολουθήσει να ισχύει. Είναι όμως πολύ πιθανόν να εφαρμοστεί «ψαλιδισμένο» σε σχέση με τα ισχύοντα και αυτό διότι υπάρχει εισήγηση στο αρμόδιο υπουργείο να μην προβλέπεται επιπλέον επιδότηση για αγορά καινούργιου οχήματος μεγάλου κυβισμού, δηλαδή με κινητήρα άνω των 2.000 κυβικών εκατοστών.

Σε ό,τι αφορά τα πράσινα τέλη, το υπουργείο Περιβάλλοντος αναμένεται να τα ανακοινώσει άμεσα προκειμένου να σταλούν τα σχετικά ειδοποιητήρια σε περίπου 4.500.000 ιδιοκτήτες οχημάτων για να πληρώσουν ως το τέλος του έτους.

Ωστόσο, υπάρχει περίπτωση αν τελικά τα «πράσινα» τέλη εφαρμοστούν βάσει ρύπων και όχι κυβισμού να καταβληθούν μέσα στο 2010 και όχι εφέτος.