9:28 μ.μ.
0

Η αλήθεια είναι ότι υπάρχουν πολλές περιστάσεις που «σηκώνουν» ένα ποτάκι. Όταν διασκεδάζετε με φίλους αλλά και όταν σας έχει πάρει από κάτω. Όταν είστε αγχωμένοι για ένα επικείμενο γεγονός αλλά και όταν επιτέλους πετύχατε κάτι που περιμένατε πολύ καιρό. Όταν περνάτε μια ρομαντική βραδιά αλλά και μετά από έναν χωρισμό.
Να πιείτε ένα ποτηράκι παραπάνω δεν είναι κακό. Όταν πίνετε όμως το ένα ποτό μετά το άλλο τα πράγματα αλλάζουν. Η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ είναι γνωστό ότι κάνει κακό όχι μόνο στην υγεία αλλά και στη σιλουέτα σας.
Αλκοόλ και θερμίδες
Ενώ οι πρωτεΐνες και οι υδατάνθρακες έχουν περίπου 4 θερμίδες ανά γραμμάριο, 1 γραμμάριο αλκοόλ έχει περίπου 7 θερμίδες δηλαδή μόλις 2 θερμίδες λιγότερες από το λίπος, που έχει 9 θερμίδες ανά γραμμάριο.
Η διαφορά είναι ότι το αλκοόλ έχει «κενές» θερμίδες, δεδομένου ότι δεν παρέχει θρεπτικά συστατικά που έχει ανάγκη ο οργανισμός για να λειτουργήσει σωστά.
Επιπλέον το αλκοόλ είναι το πρώτο καύσιμο που χρησιμοποιείται από το σώμα πριν από τους υδατάνθρακες, τα λίπη και την πρωτεΐνη. Έτσι χρησιμοποιείται λιγότερη ενέργεια από τις άλλες πηγές και η περίσσεια μετατρέπεται σε σωματικό λίπος, που δύσκολα «καίγεται». Το αποτέλεσμα είναι η επιβράδυνση της διαδικασίας απώλειας βάρους. Εκτιμάται ότι το αλκοόλ επιβραδύνει την ικανότητα ενός ατόμου να κάψει λίπος σε ποσοστό που φτάνει το 36%.
Το αλκοόλ ανοίγει επίσης την όρεξη. Σίγουρα θα έχετε παρατηρήσει όταν είστε σε ένα εστιατόριο με φίλους και το κρασί ρέει άφθονο, ότι το φαγητό σας φαίνεται εξαιρετικά νόστιμο. Έτσι καταλήγετε να φάτε πολύ περισσότερο από ό, τι συνήθως και χωρίς να το καταλάβετε μπορεί να πάρετε μέχρι και 1.000 θερμίδες από ένα δείπνο, γιατί δεν είναι μόνο το φαγητό αλλά και το κρασί που έχει επίσης θερμίδες.
Θυμηθείτε πώς αισθάνεστε την επόμενη ημέρα μετά από μια νύχτα κραιπάλης: είστε ακόμη αφυδατωμένοι και πεινάτε πολύ.
Αν και δεν είναι όλες οι θερμίδες ίσης αξίας (η πρόσληψη 100 θερμίδων από ένα φρούτο διαφέρει από την πρόσληψη 100 θερμίδων από ένα μπισκότο), το ζητούμενο είναι η μείωση της συνολικής θερμιδικής πρόσληψης σας αν θέλετε να χάσετε βάρος ή η διατήρησή της σε κανονικά επίπεδα αν δε θέλετε να πάρετε κιλά.
Κατανάλωση αλκοόλ με μέτρο
Αν παρόλα αυτά δεν μπορείτε να φανταστείτε διασκέδαση χωρίς αλκοόλ, θα πρέπει να αρχίσετε να παρακολουθείτε τι πίνετε. Τα πράγματα είναι απλά: Για να μπορείτε να πείτε ναι στο αλκοόλ χωρίς να πάρετε κιλά, θα πρέπει να πίνετε με μέτρο. Να θυμάστε ότι ο βασικός κανόνας είναι όχι περισσότερα από 2 ποτά την ημέρα.
Το ιδανικό είναι παράλληλα με τη βελτίωση των διατροφικών σας συνηθειών να προσπαθήσετε να μην πίνετε περισσότερες από 2-3 ημέρες την εβδομάδα. Όταν ξέρετε ότι το βράδυ θα πιείτε, φροντίστε να μη φάτε παχυντικά φαγητά, όπως τηγανητά και ζάχαρη. Η τακτική αυτή σας βοηθάει να απολαύσετε το ποτό σας χωρίς να νιώθετε ενοχές για τις θερμίδες που θα πάρετε.
Για να μειώσετε τις θερμίδες που θα πάρετε από το ποτό σας, ακολουθείστε τις παρακάτω συμβουλές:
* Αποφύγετε τους χυμούς φρούτων - προτιμήστε μια βότκα με σόδα αντί για χυμό πορτοκαλιού
* Επιλέξτε light μπύρες
* Προσπαθήστε να περιμένετε μια ώρα μετά την άφιξή σας σε ένα πάρτι πριν πιείτε
* Φάτε ένα υγιές και πλήρες γεύμα πριν βγείτε για ποτό
* Αν επιστρέφοντας στο σπίτι αισθανθείτε την ανάγκη να φάτε ο, τι βρείτε μπροστά σας, πιείτε δύο ποτήρια νερού και στη συνέχεια φάτε ένα υγιεινό σνακ
Δε φταίει για όλα το αλκοόλ
Είναι εξαιρετικά σπάνιο να συναντήσετε κάποιον με κοιλίτσα, ο οποίος ακολουθεί υγιεινή διατροφή και ασκείται τακτικά και το μόνο του ατόπημα είναι η κατανάλωση αλκοόλ. Η συσσώρευση λίπους στην κοιλιά οφείλεται σε ένα συνδυασμό παραγόντων.
Στην πραγματικότητα υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που ξέρουν να πίνουν με μέτρο και ταυτόχρονα να ακολουθούν μια ισορροπημένη διατροφή και έτσι να διατηρούν το βάρος τους σε φυσιολογικά επίπεδα.