8:38 π.μ.
0


Συμπτώματα παράλυσης εντοπίζονται το τελευταίο διάστημα στις εφορίες με το φοροεισπρακτικό και φοροελεγκτικό μηχανισμό να υπολειτουργεί και τις εισπράξεις του προϋπολογισμού να εμφανίζουν «τρύπα» πάνω από 2 δισ. ευρώ ακόμη και μετά την αναθεώρηση των ετήσιων στόχων


Οι μειώσεις στις αποδοχές των υπαλλήλων του υπουργείου Οικονομικών κατά 40% έως και 60% από τη μια και οι...ελλείψεις προσωπικού λόγω συνταξιοδοτήσεων αφού αρκετοί βγαίνουν πρόωρα στη σύνταξη λόγω των νέων μέτρων από την άλλη, έχουν ως αποτέλεσμα οι Δ.Ο.Υ. και οι φορο-ελεγκτικές υπηρεσίες να υπολειτουργούν.


Μάλιστα την ώρα που η τρόικα διαπιστώνει αδυναμία στην είσπραξη των φόρων, οι 35 μεγαλύτερες εφορίες της χώρας που συγκεντρώνουν το 80% των φορολογικών εσόδων και οι διευθύνσεις όλων των ελεγκτικών υπηρεσιών παραμένουν κατά κάποιο τρόπο «ακέφαλες».

Η θητεία των εφόρων έληξε από τις 4 Αυγούστου 2011. Ομως μέχρι σήμερα, δεν έχει υπογραφεί η υπουργική απόφαση για την αντικατάστασή τους με αποτέλεσμα να παραμένουν στη θέση τους και πολλοί να ασκούν «πλημμελώς» τα καθήκοντά τους αφού γνωρίζουν ότι θα παραδώσουν την «καρέκλα» τους. Ο νόμος 4002/2011 προβλέπει ότι η επιλογή, τοποθέτηση και αντικατάσταση των προϊσταμένων συγκεκριμένων υπηρεσιών και εφοριών θα γίνεται με απόφαση του υπουργού Οικονομικών και χωρίς καμία άλλη διαδικασία.

Το μέτρο αυτό θα εφαρμόζεται μέχρι και το 2015, δηλαδή καθ' όλη τη διάρκεια του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου για να επιτευχθούν οι δημοσιονομικοί στόχοι. Στους νέους εφόρους και προϊσταμένους θα τεθούν ποσοτικοί και ποιοτικοί στόχοι και θα αξιολογούνται για τις επιδόσεις τους κάθε τρίμηνο.


Εφορίες:
Τα μεγαλύτερα προβλήματα εντοπίζονται στις εφορίες.
Οι φορολογούμενοι σχεδόν σε καθημερινή βάση σχηματίζουν ουρές και ταλαιπωρούνται για να πληρώσουν έκτακτες εισφορές, φόρους και τέλη, να υποβάλουν «ξεχασμένες» δηλώσεις, ενώ τα προβλήματα θα αυξηθούν από τον επόμενο μήνα αφού οι μισές σχεδόν εφορίες της χώρας χάνουν τα Τμήματα Ελέγχου και Δικαστικού που μεταφέρονται σε γειτονικές εφορίες. Η ταλαιπωρία των φορολογούμενων θα είναι πρωτοφανής αφού για διαδικασίες, όπως η έναρξη, η μεταβολή ή η διακοπή εργασιών επιχείρησης θα πρέπει να πηγαινοέρχονται από τη μια ΔΟΥ στην άλλη διανύοντας μεγάλες αποστάσεις φθάνοντας στο σημείο να μετακινούνται ακόμη και με πλοίο όπως στις περιπτώσεις των Δ.Ο.Υ. Σαλαμίνας, Αίγινας, Σπετσών και Πόρου, όπου τα Τμήματα Ελέγχου μεταφέρονται σε Δ.Ο.Υ. του Πειραιά.
Η μεταφορά των Τμημάτων Ελέγχου από τις 150 Δ.Ο.Υ. στις γειτονικές εφορίες έχει «μπλοκάρει» και τη διαδικασία της περαίωσης. Ενώ η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων έχει στείλει στις εφορίες το πρόγραμμα για την έκδοση των εκκαθαριστικών σημειωμάτων της περαίωσης οι υπάλληλοι των Τμημάτων Ελέγχων είναι λιγοστοί με αποτέλεσμα να καθυστερεί η έκδοση των σημειωμάτων στους φορολογούμενους που αρνήθηκαν την περαίωση ή υπάγονται για πρώτη φορά, όπως ελεύθεροι επαγγελματίες και ελεύθεροι επαγγελματίες με ακίνητη περιουσία αντικειμενικής αξίας άνω των 400.000 ευρώ. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο Τμήμα Ελέγχου μεγάλης Δ.Ο.Υ. της Αττικής υπάρχουν μόνο 4 ελεγκτές για 50.000 φορολογούμενους. Δεν λείπουν όμως και τα φαινόμενα διαφθοράς. Σύμφωνα με πληροφορίες εφορία του κέντρου των Αθηνών δεν προχωρά στον έλεγχο συγκεκριμένων ελεύθερων επαγγελματιών στους λογαριασμούς των οποίων έχουν βρεθεί σημαντικά ποσά. Και αυτό διότι οι λογιστές τυγχάνει να είναι πρώην εφοριακοί! Σε άλλη εφορία, στην οποία ανήκουν αρκετές off shore εταιρείες δεν διενεργείται κανένας έλεγχος παρά το γεγονός ότι υπάρχουν ενδείξεις για μεγάλης έκτασης φοροδιαφυγή.



ΓΓΠΣ:
Οι καταλήψεις που πραγματοποιούν οι υπάλληλοι της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων (Γ.Γ.Π.Σ.) έχουν «παγώσει» όλες τις δραστηριότητες της υπηρεσίας αυτής. Συγκεκριμένα, λόγω των αντιδράσεων των εργαζομένων της ΓΓΠΣ έχει καθυστερήσει η έκδοση 900.000 εκκαθαριστικών φόρου εισοδήματος και 1.000.000 «πολυεκκαθαριστικών» «έκτακτης» εισφοράς και τέλους επιτηδεύματος.
Από τα εκκαθαριστικά αυτά το Δημόσιο αναμένει έσοδα ύψους άνω του 1 δισ. ευρώ. Από τα τέλη κυκλοφορίας του 2012 που υπάρχει επίσης πιθανότητα να καθυστερήσουν τα ειδοποιητήρια αναμένεται άλλο 1 δισ. ευρώ, ενώ δεν γίνεται πλέον ούτε λόγος για τη δυνατότητα έκδοσης και αποστολής εντός του 2011 και του πρώτου εξαμήνου του 2012 των υπολοίπων 1,2 εκκαθαριστικών του ΕΤΑΚ του 2009 και περίπου 2.500.000 εκκαθαριστικών Φόρου Ακίνητης Περιουσίας για τα έτη 2010, 2011 και 2012 από τα οποία θα μπορούσαν να εισπραχθούν τουλάχιστον άλλα 2-3 δισ. ευρώ. Τις τελευταίες ημέρες η ΓΓΠΣ δεν λειτουργεί και το Δημόσιο κινδυνεύει να μην εισπράξει εγκαίρως πάνω από 4-5 δισ. ευρώ πολύτιμα έσοδα.


ΚΕΔ:
Σε πλήρη διάλυση βρίσκεται αυτή τη στιγμή και η Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου, η οποία διαχειρίζεται το μεγαλύτερο μέρος της ακίνητης περιουσίας του Δημοσίου. Προφανώς λόγω της επικείμενης κατάργησης της ΚΕΔ, το Διοικητικό Συμβούλιο έχει υποβάλει σύσσωμο την παραίτησή του από τις αρχές Αυγούστου με αποτέλεσμα για ένα διάστημα να καταστεί αδύνατο να λειτουργήσει η εταιρεία.
Με πρόσφατη απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Π. Οικονόμου εξουσιοδοτήθηκαν επειγόντως ο διευθυντής Διοίκησης έργων και ο διευθυντής Οικονομικού της ΚΕΔ να υπογράφουν για λογαριασμό της εταιρείας όλες τις αναγκαίες αποφάσεις για την καταβολή της μισθοδοσίας του προσωπικού, για την καταβολή αποζημιώσεων σε όσους υπαλλήλους αποχωρούν ή συνταξιοδοτούνται, για την εξόφληση εργοληπτικών εταιρειών που έχουν εκτελέσει κατασκευαστικά και επισκευαστικά έργα σε κτίρια δημοσίων υπηρεσιών και την ανάθεση μικροεργασιών επισκευής και συντήρησης δημοσίων ακινήτων σε ιδιώτες.

Αδειασαν οι «ύποπτοι» λογαριασμοί

Ελεγχοι ΣΔΟΕ ύστερα από καταγγελίες

ΣΔΟΕ:
Ελέγχους που βασίζονται κατά κύριο λόγο στις καταγγελίες των πολιτών και -αντίπαλων- επιχειρηματιών διενεργεί το Σώμα Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος. Οι στοχευμένοι έλεγχοι σε συγκεκριμένες κατηγορίες επιχειρήσεων και ελεύθερων επαγγελματιών είναι περιορισμένοι και η φοροδιαφυγή βρίσκεται σε έξαρση. Μάλιστα υπάλληλοι του ΣΔΟΕ αναφέρουν ότι ακόμα και η μεγάλη δημοσιότητα που πήρε το θέμα για τους λογαριασμούς που ανοίχθηκαν και τα ποσά που δεσμεύθηκαν έκανε κακό στην υπηρεσία δεδομένου ότι αρκετές επιχειρήσεις ακόμα και φυσικά πρόσωπα έσπευσαν να «αδειάσουν» τους τραπεζικούς λογαριασμούς τους υπό το φόβο του ελέγχου. Συγκεκριμένα αναφέρουν ότι οι τακτικές δεν πρέπει να ανακοινώνονται διότι χάνεται το πλεονέκτημα του ελέγχου. Σύμφωνα με τα στοιχεία που προκύπτουν από τους ίδιους τους υπαλλήλους:
Σήμερα η κεντρική υπηρεσία του ΣΔΟΕ έχει δύναμη περίπου 350 ατόμων, ενώ προβλέπονται 600 οργανικές θέσεις. Οι στοχευμένοι έλεγχοι δεν βρίσκονται πλέον στους επιχειρησιακούς σχεδιασμούς. Το ΣΔΟΕ βασίζεται στις καταγγελίες πολιτών και επιχειρήσεων, οι οποίες είναι υπερδιπλάσιες από τα προηγούμενα έτη. Για πολλές υποθέσεις καταγγελιών το ΣΔΟΕ ζητά από τις τράπεζες το άνοιγμα των λογαριασμών.

ΠΗΓΗ : 
http://greece-salonika.blogspot.com