4:48 μ.μ.
0



Διαφορετικά είναι τα στοιχεία που αφορούν στην παραγωγή της νέας σοδειάς ελαιολάδου για τους νομούς της Πελοποννήσου, αφού στη Λακωνία και στη Βορειοανατολική Πελοπόννησο η παραγωγή είναι μειωμένη (όπως και στην Κρήτη, την Ανατολική Στερεά και την Βόρεια Ελλάδα) ενώ σε νομούς όπως η Αρκαδία, η Μεσσηνία αλλά και η Ηλεία η παραγωγή είναι αυξημένη αλλά όχι επαρκής.


Η Πελοπόννησος θεωρείται η δεύτερη μετά την Κρήτη κύρια ελαιοπαραγωγική περιοχή της χώρας, αφού το παράγει το 32,1%της συνολικής παραγωγής έναντι 39,4% της Κρήτης, ενώ παράγει εξαιρετικής ποιότητας ελαιόλαδο το γνωστό σε όλους extraπαρθένο ελαιόλαδο. Στην Πελοπόννησο το λάδι σε πολλές περιπτώσεις τυποποιείται αφού υπάρχουν αρκετοί εγκεκριμένοι τυποποιητές, ενώ τη φετινή χρονιά σε περιοχές όπως η Μεσσηνία για να επιτευχθεί καλύτερη τιμή έγιναν πωλήσεις και με δημοπρασίες ενώ να αναφέρουμε πως λόγω των καιρικών συνθηκών και της γενικότερης ανομβρίας που σημειώθηκε τους προηγούμενες μήνες στις βρώσιμες ελιές παρατηρείται μειωμένη παραγωγή. Για την Πελοπόννησο αλλά και για το σύνολο της χώρας ο κλάδος του ελαιολάδου θεωρείται από τους πλέον δυναμικούς και μάλιστα σε περίοδο κρίσης, ενώ η τιμή του ελαιολάδου ανέρχεται στα 2,10-2,20 ευρώ το κιλό. Βέβαια οι παραγωγοί κάνουν λόγο για χαμηλή τιμή αφού τα ημερομίσθια των εργατών είναι αυξημένα και δεν είναι λιγότερο από 45-50 ευρώ την ημέρα με αποτέλεσμα η απογοήτευση των ελαιοπαραγωγών να είναι μεγάλη.

Οι νέες αγορές όπως η Κίνα έχουν αλλάξει λίγο τη γενικότερη άσχημη κατάσταση που υπάρχει στον τομέα των εξαγωγών. Τομέας που αποτελεί την μοναδική λύση για την παραγωγή ελαιολάδου, αφού μόνο έτσι θα μπορέσουν οι παραγωγοί να αυξήσουν το κέρδος τους και να πουλήσουν σε ικανοποιητικές τιμές το προϊόν τους, αφού στην εσωτερική αγορά κυριαρχεί η μεγάλη διαφορά στην τιμή από τον παραγωγό στον τελικό καταναλωτή.

Ενώ θα πρέπει επίσης να υπάρξουν και νέοι τρόποι τυποποίησης και προώθησης του προϊόντος που ως πλεονέκτημα σε σχέση με άλλες περιοχές έχει να επιδείξει την ξεχωριστή ποιότητά του, που έχει γίνει διεθνώς γνωστή αλλά απαιτείται συνεχής προβολή και διαφήμιση του ελληνικού προϊόντος.

ΠΗΓΗ : http://www.pelop.gr