10:05 μ.μ.
0



Ανατροπή της απαράδεκτης  κατάστασης  που υπάρχει στην αγορά της Ελλάδας δεν μπορεί να γίνει εύκολα από την μια στιγμή στην άλλη. Κι αυτό  γιατί το πρόβλημα προκαλείται  από μια ολόκληρη  αλυσίδα  διαπλεγμένων  συμφερόντων της οποίας τελευταίος κρίκος είναι ο παραγωγός. Ένα πλήθος   ενδιάμεσων (συνεργεία συγκομιδής, ελαιοτριβεία, μικροί και μεγάλοι μεσάζοντες,  κ.α.) 
  που  έχει αναπτυχθεί στον χώρο από τους παραγωγούς μέχρι τους μεγάλους αγοραστές δεν απομυζά μόνο ένα σοβαρό μερίδιο της αξίας του προϊόντος,  αλλά τελικά ηθελημένα η αθέλητα το προσφέρει  βορρά στις  μεγάλες βιομηχανίες και αλυσίδες διανομής. Και για να επιτευχτεί αυτό κάποιοι κεντρικοί εγκέφαλοι κατασκευάζουν και κάποιοι μεσάζοντες αναπαράγουν  απερίσκεπτα,  ένα φοβικό κλίμα στην αγορά ώστε να εκβιάσουν ακόμα και αυτούς που δεν έχουν ανάγκη να πουλήσουν σε εξευτελιστικές τιμές.
Έτσι, φημολογίες ότι «οι τιμές  θα πέσουν και άλλο  και  τρέξε να πουλήσεις τώρα»   διαδίδονται  τεχνηέντως την περίοδο αυτή απο  κάποιους που ασφαλώς δεν αποβλέπουν στο συμφέρον των παραγωγών. Αυτό που επιδιώκεται είναι να εξασφαλιστούν όσο γίνεται χαμηλότερες τιμές για τις μεγάλες αλυσίδες,  αλλά και περισσότερες προμήθειες για τους μεσάζοντες που στην πράξη, δεν ξέρουμε πόσες είναι αφού   παραμένουν αδιαφανείς και μάλλον αφορολόγητες.   
Απο την άλλη πλευρά μελέτες που βασίζονται σε περίεργα στοιχεία  δημοσιεύονται τελευταία, υποστηρίζοντας πολλά και διάφορα και μεταξύ των οποίων  ότι οι μεγάλες βιομηχανίες δέχονται   «αθέμιτο ανταγωνισμό» απο τους παραγωγούς που διακινούν χύμα ελαιόλαδο!.
 Αλλά κανένας δεν πείθεται ότι οι παραγωγοί που διακινούν σε γνωστούς και συγγενείς ελαιόλαδο με τους παραδοσιακούς τενεκέδες, έστω παράτυπα, αποτελούν την αιτία της πτώσης των πράγματι υψηλών τιμών  στην κατανάλωση. ¨Όμως,  η συνήθεια αυτή που ασφαλώς θα πρέπει να τεθεί κάτω απο συνθήκες εμπορικής και φορολογικής νομιμότητας, δεν πρέπει να τεθεί στο στόχαστρο σαν η αίτια όλων των κακών!   Τα πλεονεκτήματά της,  κάτω απο τις σημερινές κρίσιμες συνθήκες,  για παραγωγούς και καταναλωτές είναι πολλά Και η Πολιτεία οφείλει να τα αξιοποιήσει με την νομιμοποίηση  και   προώθηση  της μεθόδου αδιάφορο αν αυτό ενοχλεί τις μεγάλες πολυεθνικές αλυσίδες.